Gaganidze, GiorgiRamishvili, Badri2019-11-112019-11-112018III International Scientific Conference: "Challenges of Globalization in Economics and Business", Tbilisi, 2018, pp. 435-440978-9941-13-764-8https://dspace.tsu.ge/handle/123456789/3791. Porter M.E. On Competition, Boston: Harvard Business School, 1998. 2. Porter M.E. The Competitive Advantage of Nations, Free Press, New York, 1990. 3. ღაღანიძე გ., რამიშვილი ბ. საქართველოს საგარეო ვაჭრობის დეფიციტის აღმოფხვრის სტრატეგიული მიმართულებები „უნივერსალი“ 2018. 4. http://www.geostat.ge/ 5. მერცი უ., ბიტარიშვილი ი. და სხვ. ქვევრის ღვინის იდენტობა საქართველოს ქვევრის ღვინის კლასტერის წევრების პრაქტიკის მაგალითზე, გერმანიის თანამშრომლობა, 2017. 6. თვალჭრელიძე ა., სილაგაძე ა., ქეშელაშვილი გ. გეგია ქ., საქართველოს სოციალურ-ეკონომიკური განვითარების პროგრამა, ნეკერი, 2011.In the beginning of the presented work, the authors explain the meaning of the terms "cluster" and "chain of value", based on relevant scientific sources. They bring a new term "chain of cluster values" and justify the importants of their formation for development of Georgian economy. The authors, based on their developed criteria, determine the fields and subfields where formation of chain of cluster value shall bring the best results. The article covers the production of sugar and pitcher wine as examples.gechain of cluster values; encourage export; import-replacement, competitive advantage; production of pitcher wine; production of sugarThe problems and prospects of formation of chains of cluster values in GeorgiaArticle