Abstract:
The article reveals actual problems and challenges, causes and consequences related to budget revenues,
expenditures and regulatory normative acts of local self-governing units, also deficiencies in budget revenues
and expenditures, cost efficiency, targeted transfers and taxation. Based on the state's decentralization
strategy, acute problems and issues to be resolved are identified. The level of state ownership of the country's
property, the problems of its disposal and the level of funds allocated to the state budget instead of the
municipal budget are partially evoluated. In some cases, local reality is compared to the European practice, on
the basis of which recommendations and the actions are developed that it is desirable to implement.
Description:
1. საქართველოს კანონი „ადგილობრივი მოსაკრებლების שესახებ“, 2022 წლის კონსოლიდირე-
ბული (ბოლო) ვერსია;
2. საქართველოს კანონი „საქართველოს საგადასახადო კოდექსი“, 2022 წლის კონსოლიდირე-
ბული (ბოლო) ვერსია;
3. საქართველოს კანონი „საქართველოს საბიუჯეტო კოდექსი, 2022 წლის კონსოლიდირებული
(ბოლო) ვერსია;
4. საქართველოს ორგანული კანონი „ადგილობრივი თვითმმართველობის კოდექსი“, 2022 წლის
კონსოლიდირებული (ბოლო) ვერსია;
5. სახელმწიფო ხაზინა, „საქართველოს ნაერთი ბიუჯეტის שემოსულობები“, 2015-2021
6. საქართველოს საკანონმდებლო მაცნე, საქართველოს მთავრობის 2019 წლის 31 დეკემბრის
№678 დადგენილება „დეცენტრალიზაციის 2020-2025 წლების სტრატეგიისა და დეცენტრა-
ლიზაციის სტრატეგიის განხორციელების 2020-2021 წლების სამოქმედო გეგმის დამტკი-
ცების שესახებ“, დანართი 1, ბოლოს ნანახია: 10.10.2022
7. საქართველოს პარლამენტის საბიუჯეტო ოფისი, „ავტონომიური რესპუბლიკების 2015 წლის
რესპუბლიკური ბიუჯეტების שესრულებისა და საქართველოს მუნიციპალიტეტების 2015
წლის ბიუჯეტების שესრულების მიმოხილვა, 2016;
8. საქართველოს პარლამენტის საბიუჯეტო ოფისი, „ავტონომიური რესპუბლიკების 2016 წლის
რესპუბლიკური ბიუჯეტების שესრულებისა და საქართველოს მუნიციპალიტეტების 2016
წლის ბიუჯეტების שესრულების მიმოხილვა, ივლისი 2017;
9. საქართველოს პარლამენტის საბიუჯეტო ოფისი, „ავტონომიური რესპუბლიკების 2017 წლის
რესპუბლიკური ბიუჯეტების שესრულებისა და საქართველოს მუნიციპალიტეტების 2017
წლის ბიუჯეტების שესრულების მიმოხილვა, ივლისი 2018;
10. საქართველოს პარლამენტის საბიუჯეტო ოფისი, „ავტონომიური რესპუბლიკების 2018 წლის
რესპუბლიკური ბიუჯეტების שესრულებისა და საქართველოს მუნიციპალიტეტების 2018
წლის ბიუჯეტების שესრულების მიმოხილვა, ივლისი 2019;
11. საქართველოს პარლამენტის საბიუჯეტო ოფისი, „ავტონომიური რესპუბლიკების 2020 წლის
რესპუბლიკური ბიუჯეტების שესრულებისა და საქართველოს მუნიციპალიტეტების 2020
წლის ბიუჯეტების שესრულების მიმოხილვა, ივლისი 2021;
12. საქართველოს პარლამენტის საბიუჯეტო ოფისი, „ავტონომიური რესპუბლიკების 2021 წლის
რესპუბლიკური ბიუჯეტების שესრულებისა და საქართველოს მუნიციპალიტეტების 2021
წლის ბიუჯეტების שესრულების მიმოხილვა, ივლისი 2022;
13. ჩხაიძე ი., გერლიანი რ., მაკალათია ი., გარდავა მ., სირბილაძე ნ., ფანცულაია ო., კრიალა שვი-
ლი ქ., „სახელმწიფო საკუთრება שი არსებული აქტივები, სახელმწიფო ქონება, კვლევა,
თბილისი, 2021;
14. ჯიბუტი მ., „Covid-19-ის პანდემიის გავლენა მუნიციპალურ ბიუჯეტებსა და שემოსავლებზე
საქართველო שი“, საქართველოს ადგილობრივ თვითმმართველობათა ეროვნული ასოციაცია,
კვლევა, დეკემბერი 2020;
15. AES, “2022 Expat Guide to Property Tax in the UK”, FEB 2022;
16. BDO International, Property Ownership in EUROPE, European Property Tax Guideline Brochure, 2021;
17. Gary W. Cox, Dincecco Mark, “The Budgetary Origins of Fiscal-Military Prowess”, The Journal of Politics,
ISSN: 0022-3816, Vol. 83, №3, pp. 851-866, 2021;
18. The World Bank, Municipal Finances, A Handbook for Local Governments, Washington D.C;
19. Property Tax Payers and the New Rates in Armenia from 2021, 2020, https://ampop.am/en/roperty-taxsystem-
reforms-in-armenia/
20. Interrailing Packages, European Tourist Tax, https://www.interrailingpackages.com/european-tourist-taxexplained/,
Last seen: 20.10.2022