Abstract:
Public relations, as a science has priority values. After all public relations is a core component of planning of company and at the same time is ensures evaluation of the company goals. Public relations as stimulating complex of marketing communications plans to manage perceptions and strategic relations in multicultural environment in order
to create positive image.
Description:
1. უილკოქსი, დ.ლ.; კამერონი გ.ტ. საზოგადოებასთან ურთიერთობა სტრატეგია და ტაქტიკა, თბილისი, 2011, გამომცემლობა „დიოგენე“
2. კოტლერი ფ., არმსტრონგი გ., მარკეტინგის საფუძვლები, 2013, შპს „ჯიტრონიკი“
3. კობალავა, მ. საზოგადოებასთან ურთიერთობა და გლობალიზაცია გლობალიზაციის გამოწვევები ეკონომიკასა და ბიზნესში (საერთაშორისო სამეცნიერო კონფერენცია, თსუ) თბილისი, უნივერსალი 2017
4. კობალავა, მ. საზოგადოებასთან ურთიერთობა PUBLIC RELATION – მონოგრაფია. თბილისი, 2018
5. Consumer Market of Agricultural Products and Agricultural Policy in Georgia; International Scholarly and Scientific Researches & Innovation, Barcelona Spain Oct 30-31, 2017, 19 (10) Part XXI
6. კობალავა, მ . ანტიკრიზისული პიარი - გლობალიზაციის გამოწვევები ეკონომიკასა და ბიზნესში (საერთაშორისო სამეცნიერო კონფერენცია, თსუ) თბილისი, უნივერსალი 2016
7. იავერბაუმი, ე., ბლაი,რ., ბენუნი, ი. პიარი მარტივად, თბ. პალიტრა, L 2018
8. ჩენქი, ფ.ბ., ჩიარავალე, ბ. ბრენდინგი მარივად, თბ. პალიტრა L, 2017
9. Rogers,D. Campaigns that shook the world; The Evolution of Public Relations, UK 2015
10. Crisis, Issues and Reputation Management: A Handbook for PR and Communications Professionals (PR In Practice) 2014
11. Waddington, S. Chartered Public Relations Lessons from Expert Practitioners, 2015 https://www.koganpage.com/product/chartered-public-relations-9780749473723
12. https://www.managementstudyguide.com/communication-and-public-relations.htm