DSpace Repository

Some aspects of using marketing stimulation for attracting tourists

Show simple item record

dc.contributor.author Seturi, Maia
dc.date.accessioned 2019-11-13T08:39:20Z
dc.date.available 2019-11-13T08:39:20Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation III International Scientific Conference: "Challenges of Globalization in Economics and Business", Tbilisi, 2018, pp. 338-341 en_US
dc.identifier.isbn 978-9941-13-764-8
dc.identifier.uri http://dspace.tsu.ge/xmlui/handle/123456789/417
dc.description 1. Victor T. C. Middleton, Alan Fyall and Michael Morgan, Marketing in Travel and Tourism (2009), Elsevier, Butterworth-Heinemann, Oxford, UK. 2. P. Kotler, K. Keller. Marketing Management, 14th edition. Translation in Georgian, Scientific Editor N. Todua, TSU publishing house, 2015. 3. Maia Seturi, Ekaterine Urotadze, About Marketing Process Model and Relationship Marketing, Model-based Governance for Smart Organizational Future, BSLab-SYDIC International Workshop, Roma - January 23-24, 2017, BOOK OF ABSTRACTS, Business Systems Laboratory, ISBN: 9788890824258. Available from: https://www.researchgate.net/publication/-313561456_About_Marketing_Process_Model_and_Relationship_Marketing [accessed Sep 20 2018]. 4. Ministry of Economy and Sustainable Development of Georgia, projects, tourism, 2017 5. http://www.economy.ge/?page=projects&s=33&lang=ge 6. საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტრო, 05-01-2018, 2017 წელს საქართველოს 7.5 მილიონზე მეტი საერთაშორისო მოგზაური ეწვია, http://www.economy.ge/?page=news&nw=482 7. Georgian National Tourism Administration, UNWTO - The first global conference of wine tourism, 2016, https://gnta.ge/ge/unwto-wine-tourism-first / 8. ჩვენი პრიორიტეტი მაღალმხარჯველი ტურისტების მოზიდვა უნდა იყოს, ევროკავშირი საქართველოსთვის, 12 ივლისი, 2016. http://eugeorgia.info/ka/article/449/chveni-prioriteti-magalmxarjveli-turistebis-mozidva-unda-iyos/ 9. ახალი ამბების სააგენტო “ჯი-ეიჩ-ენ". ტურიზმის ეროვნულმა ადმინსტრაციამ მსოფლიო ტურიზმის ორგანიზაციის (UNWTO) 21-ე გენერალური ასამბლეაში მიიღო მონაწილეობა. 09.23.2015, http://www.ghn.ge/com/news/view/139543 10. ახალი ამბების სააგენტო „ჯი-ეიჩ-ენ“. პროექტი „გაიცანი საქართველო“ გრძელდება. საქართველო, თბილისი, 07.20.2015. http://ghn.ge/com/news/view/135338 11. საქართველოს ტურიზმის ეროვნული ადმინისტრაცია, საქართველოს ტურიზმის სტრატეგია 2025. http://gnta.ge/wp-content/uploads/2015/01/ საქართველოს - ტურიზმის -სტრატეგია. Pdf 12. საქართველოს ტურიზმის ეროვნული ადმინისტრაცია, სტატისტიკა 2017, https://gnta.ge/ge/tag/სტატისტიკა2017/ 13. საქართველოს ფინანსთა სამინისტრო, მიმდინარე ეკონომიკური ტენდენციები, აგვისტო, 2018, https://www.mof.ge/images/File/outlooks2018/Outlook-August-2018-GEO.pdf en_US
dc.description.abstract Travel and Tourism is one of the main directions of development of the national economy of Georgia. Georgia has a great tourist potential. His resorts and tourist destinations have gained wide recognition. Our country is becoming more attractive for foreign tourists. The growth of interest towards the country and its tourist destinations is largely determined by the use of stimulating marketing tools. The paper analyzes the current situation in Georgia and provides a number of conclusions. In the opinion of the author, positive results were applied to the use of marketing approaches and work to demonstrate the advantages of tourism destinations of the country. In the work there are some opinions of the author about the marketing activities necessary for further development of tourism. en_US
dc.language.iso ge en_US
dc.publisher Ivane Javakhishvili Tbilisi State University Press en_US
dc.subject Marketing; Travel & Tourism; Service; Tourism Stimulation en_US
dc.title Some aspects of using marketing stimulation for attracting tourists en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Article
    An article in a journal, magazine, newspaper. Not necessarily peer-reviewed. May be an electronic-only medium, such as an online journal or news website.

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account