DSpace Repository

The phenomenon of digital marketing in modern business

Show simple item record

dc.contributor.author Mermanishvili, Tamar
dc.date.accessioned 2019-11-14T09:23:44Z
dc.date.available 2019-11-14T09:23:44Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation III International Scientific Conference: "Challenges of Globalization in Economics and Business", Tbilisi, 2018, pp. 259-262 en_US
dc.identifier.isbn 978-9941-13-764-8
dc.identifier.uri http://dspace.tsu.ge/xmlui/handle/123456789/460
dc.description 1. სიმეონ ო. ედოსომვან - „სოციალური მედიის ისტორია და მისი გავლენა ბიზნესზე“ ჟურნალი: ,,გამოყენებითი მენეჯმენტი და მეწარმეობა”, იანვარი 2011. 2. ბრაიან სუტონი - „ტექნოლოგიების გავლენა საზოგადოებასა და განათლებაზე“, სამაგისტრო ნაშრომი, 2013. 3. ჩარლს უელსი - “როგორც ცვლის ტექნოლოოგია მარკეტინგს” ჟურნალი: “The Guardian”, 2018. 4. ხოსე მანუელ კრისტავიო ვერისიმო & ტრეზა ტიაგო - „ციფრული მარკეტინგი და სოციალური მედია: რატომ ძმები?“ ჟურნალი „Journal Business Horizons 57(6):703-708, 2014“ 5. მაიკ ტორტორიჩე - „როგორ შეცვალა ტექნოლოგიებმა ტრადიციული მარკეტინგი“ ჟურნალი: “Infront Webworks “ 9 თებ 2017. 6. ზაიდ ნოიამი, “ციფრული მარკეტნგის გავლენა ბიზნესზე” საიტი: „Linked In”, 27 დეკემბერი, 2015. 7. ანუფ მოჰანი - სტატია: „ვირუსული მარკეტინგი სოციალურ მედიაში“, საიტი: Linked In”, 28 ივლისი, 2015. en_US
dc.description.abstract The paper analyses the importance of digital marketing at the global market. The aim of the paper is to show the importance of digital marketing for modern organizations who are operating at Georgian and international market. Also, how digital marketing is able to influence decision making process and how it can affect buying decision. The paper also includes research, that shows how digital marketing can affect the decision making process. Moreover, the international practice is shown according to the survey conducted by “PwC Total Retail Report”. For better understanding and proper evaluation of digital marketing the case of TeliaSonera Company is discussed, the paper analyses the net sales and net incomes of the company during 2002-2017 years. en_US
dc.language.iso ge en_US
dc.publisher Ivane Javakhishvili Tbilisi State University Press en_US
dc.subject Digital Marketing; International Business; Globalization en_US
dc.title The phenomenon of digital marketing in modern business en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Article
    An article in a journal, magazine, newspaper. Not necessarily peer-reviewed. May be an electronic-only medium, such as an online journal or news website.

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account