DSpace Repository

განათლების თეოკრატიული მოდელის ფილოსოფიური საფუძვლები (ანთიმოზ ივერიელი- პასტორი ჯონ კოტონი)

Show simple item record

dc.contributor.author ზაქარიაძე, ანასტასია
dc.date.accessioned 2021-12-14T08:13:24Z
dc.date.available 2021-12-14T08:13:24Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation ამერიკისმცოდნეობის 21-ე ყოველწლიური საერთაშორისო კონფერენცია, 2020/ 21th International Annual Conference on American Studies, 2020 en_US
dc.identifier.uri http://dspace.tsu.ge/xmlui/handle/123456789/859
dc.description კონფერენცია ეძღვნება მეიფლაუერის ხელშეკრულების დადების მე-400 წლისთავს/ The 2020 Annual conference of the American Studies is dedicated to the 400th Anniversary of the Signing of the Mayflower Compact en_US
dc.description.abstract Article discusses two theocratic modes of education-two conceptions of the epoch of Enlightenment: philosophical foundations of the prominent representative of New England’s Puritan theology, author of first catechism for children titled “Spiritual Milk for Boston Babes”, considered the first children's book by an American, a preeminent minister John Cotton and conception of an author of East Orthodox “teachings” the great theologian Anthim the Iberian. Despite of essential differences, both have in common theocratic mode of education. There is proved that ideas of protestant reformation had a great impact on the theory and practice of American enlightenment. Cotton’s viewpoint is based on his covenant of grace-social and ecclesiastic agreement between God and human. His educational mode is based on antinomianism, radical formalism, one-sidedness. In Anthim’s discourse we cannot meet any of these signs. On the contrary none of them is entirely acceptable for him. Priority of personal will personal freedom of choice and their integration in the process of education is the backbone of his mode. en_US
dc.description.sponsorship სტატია მომზადდა შოთა რუსთაველის სესფ გრანტის „ანთიმოზ ივერიელი-ევროპული სააზროვნო სივრცის ნაწილი“ #FR-19-7625 ფარგლებში en_US
dc.language.iso ge en_US
dc.subject განათლება en_US
dc.subject ფილოსოფია en_US
dc.subject თეოკრატიული მოდელი en_US
dc.subject education en_US
dc.subject philosophy en_US
dc.subject theocratic model en_US
dc.title განათლების თეოკრატიული მოდელის ფილოსოფიური საფუძვლები (ანთიმოზ ივერიელი- პასტორი ჯონ კოტონი) en_US
dc.title.alternative Philosophical Foundations of Theocratic Mode of Education (Anthim the Iberian versus Pastor John Cotton) en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account