Abstract:
In the conditions of the current global crisis, priority is given to the growth of labor productivity, its quality
and efficiency. The successful solution of this task requires perfecting the organization of labor remuneration
and its optimal state regulation. The role of the state in mentioned field is more social and its main function is
to ensure the minimum level of income of the population. This last one, should be carried out by establishing a
real subsistence minimum, a minimum wage and establishing an optimal ratio between them. In developed
countries, the minimum wage is regulated on the basis of economic development, labour productivity, the level
of average wages and the real value of the minimum consumer budget. The specific amount of the minimum wage is set at the national level by the legislature of the country, and its size in a particular area or region is
determined by agreements concluded between trade unions and representatives of trade unions. This problem
is particularly relevant for our country, because there is still no complete mechanism for the state regulation of
the minimum wage and its defining legal framework. In the article is presented the analysis of formation the
minimum wage and the peculiarities of its regulation, as well as the related legal framework in Georgia. Is
formed basic principles of minimum wage formation, purpose and tasks. Special attention is paid to the
evaluation of its advantages and disadvantages in connection with the establishment of the minimum wage by
law. In the final part is given the main directions for the calculation of the minimum wage and the
improvement of its state regulation in Georgia.
Description:
1. მექვაბიშვილი ე. (2020). გლობალური კორონომიკური კრიზისის გავლენა საქართველოს
ეკონომიკაზე“. „ეკონომიკა და ბიზნესი“, ტომი XII, N2;
2. პაპავა ვ. (2020). კორონომიკა და ეკონომიკა კრიზისის წინაშე. https://for.ge/view/
182671/koronomika-da-ekonomika-krizisis-winaSe.html;
3. პაპავა ვ. (2015). საქართველოს ეკონომიკა. რეფორმები და ფსევდორეფორმები.
გამომცემლობა ინტელექტი. თბილისი;
4. მურუსიძე ი. (2021). „ჩვენს მეზობელ ქვეყნებშიც კი მინიმალური ხელფასი განსაზღვრულია“ – ლევან იოსელიანის ინიციატივა. BM.GE;
5. მინიმალური ხელფასი საქართველოში – პრობლემები და გამოწვევები“ – „პროგრესის
ცენტრი“. Commersant.ge;
6. სიჭინავა დ. (2021). მინიმალური ხელფასი საქართველოში. ორწლიანი ფართო საზოგადოებრივი მხარდაჭერის შეფასება. შრომა და სოციალური სამართლიანობა.
new_minimum_wage_2021_GEO.pdf;
7. ტუხაშვილი მ. (2008). „აუცილებელია საქართველოს შრომის ბაზრისა და მიგრაციის კომპლექსური შესწავლა“, „მიგრაცია“ N2, თსუ გამომცემლობა „უნივერსალი“;
8. ტყეშელაშვილი 520 ლარი და 91 თეთრი – მინიმალური ხელფასის მოცულობა ბექა
ნაცვლიშვილის კანონპროექტით. BM.GE;
9. ღაღანიძე გ. (2020) მსოფლიო ეკონომიკა პანდემიამდე, პანდემიის დროს და პანდემიის
შემდეგ. „ეკონომიკა და ბიზნესი“, ტომი XII, N2.
10. ცარციძე მ. (2022). მინიმალური ხელფასის ფორმირებისა და რეგულირების
თავისებურებანი საქართველოში. სამეცნიერო-პრაქტიკული ჟურნალი გლობალიზაცია და
ბიზნესი“, N13, ევროპის უნივერსიტეტი, თბილისი. გვ.73-82. https://doi.org/
10.35945/gb.2022.13.011.Murman Tsartsidze.pdf (eugb.ge);
11. ცარციძე მ. (2022). უმუშევრობა და სიღარიბე საქართველოში. მონოგრაფია. თსუ-ის
გამომცემლობა, თბილისი;
12. ცარციძე მ. (2012). შრომის ანაზღაურების ორგანიზაციის სრულყოფის ძირითადი მიმართულებები საქართველოში. საქართველოს ეკონომიკურ მეცნიერებათა აკადემიის შრომების
კრებული, ტომი 10, გამომცემლობა „სიახლე“, თბილისი;
13. ცარციძე მ. (1999). სამუშაო ძალის კვლავწარმოება და შრომის ანაზღაურება ეროვნული
შრომის ბაზრის ფორმირების პროცესში. მონოგრაფია, თსუ გამომცემლობა;
14. ცარციძე მ. (2004). შრომის ბაზრის ფორმირება და სამუშაო ძალის კვლავწარმოება
საქართველოში. სადოქტორო დისერტაცია. თსუ, თბილისი;
15. Tsartsidze M. (2022). Determining and regulating the subsistence level Peculiarities in Georgia. თსუ-ის
რეფერირებადი და რეცენზირებადი, საერთაშორისო სამეცნიერო-პრაქტიკული ჟურნალი
„ეკონომიკა და ბიზნესი“, “Ekonomics and Business” ტომი XIV, N1, გვ. 37-66.
ekonomikadabiznesi1_22.pdf (tsu.ge);
16. ჯალაღონია დ. მინიმალური ხელფასი საქართველოში 320 ლარი გახდეს – პროფკავ შირების
კანონპროექტი. BM.GE;
კანონონები და სხვა ნორმატიული აქტები:
1. International Labour Organization (ILO). Convention C131-Minimum Wage Fixing Convention, 1970
(No. 131) (ilo.org);
2. საქართველოს შრომის კანონთა კოდექსი. საქართველოს სსრ უმაღლესი საბჭოს უწყებები, 7,
30/07/1971. (matsne.gov.ge);
3. საქართველოს 1998 წლის 30 ოქტომბრის კანონი №1678 – სსმ I, №4, 20.11.1998წ., მუხ.38;
(matsne.gov.ge);
4. საქართველოს 2003 წლის 7 მაისის კანონი №2130 – სსმ I, №15, 04.06.2003წ., მუხ.99.
(matsne.gov.ge);
5. საქართველოს პრეზიდენტის 1999 წლის 4 ივნისის N351 ბრძანებულება "მინიმალური
ხელფასის ოდენობის შესახებ“. https://matsne.gov.ge/ka/document/view/ 112786?publication=0;
6. საქართველოს პრეზიდენტის ბრძანებულება №43 „აღმასრულებელ ხელისუფლება ში დასაქმებულ მოსამსახურეთა შრომის ანაზღაურების მოწესრიგების ზოგიერთ ღონისძიებათა
შესახებ“ 2005 წლის 24 იანვარი. https://matsne.gov.ge/ka/document /view/94168?publication=0;
7. საქართველოს შრომის კოდექსი. კანონი N3132. 25 მაისი 2006 წელი. (matsne.gov.ge);
8. საქართველოს შრომის კოდექსი. კანონი N4113. 17 დეკემბერი 2010 წელი. (matsne.gov.ge);
9. საქართველოს კანონი N6819-სრ „დასაქმების ხელშეწყობის შესახებ“, ქ. თბილისი, 2020 წლის
14 ივლისი (matsne.gov.ge);
10. საქართველოს მთავრობის დადგენილება N662 „საქართველოს შრომისა და დასაქმების
პოლიტიკის 2019-2023 წლების ეროვნული სტრატეგიის დამტკიცების თაობაზე“, ქ.თბილისი
2019 წლის 30 დეკემბერი (matsne.gov.ge);
11. საქართველოს პრეზიდენტის ბრძანებულება N192, 2002 წლის 22 აპრილი „მინიმალური
ხელფასისა და საარსებო მინიმუმის თანაფარდობის გაუმჯობესების 2002-2005 წლების სახელმწიფო პროგრამის დამტკიცების שესახებ“.
https://www.matsne.gov.ge/ka/document/view/115780?publication=0.