Conference or Workshop Item
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Conference or Workshop Item by Author "აფთარაშვილი, ია"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item კონფერენცია ინკლუზიური განათლება საქართველოში - მიღწევები, გამოწვევები და პერსპექტივები -2023(2023-01-30) ჟვანია, ირინე; აბაშიძე, თამარ; მაკარაძე, ნანა; გურგენიძე, მარინე; აფთარაშვილი, ია; პაჭკორია, თამარ; კუტალაძე, ია; დოლიძე, სოფიო; ლიპარტელიანი, თამარ; წულაია, ნინო; ბახუტაშვილი, სოფიო; გაბუნია, მაია; მიმინოშვილი, თეონა; მახარაძე, თამარ; ქიტიაშვილი, ანასტასია; გაგოშიძე, თამარ; წერეთელი, მზია; შატბერაშვილი, ნინო; ზურაბიშვილი, შოთა; ხვადაგიანი, მარიამ; დემეტრაშვილი, გიორგი; ქურციკიძე, ლია; საძაგლიშვილი, შორენა; გიგინეიშვილი, ქეთევან; ქამუშაძე, თამარ; მოდებაძე, ნინო; ძამუკაშვილი, შორენა; სიდამონიძე, მაკა; ქურდაძე, ირმა; გიორგობიანი, ირმა; გორგაძე, ნინო; კოჭაური, მაკაკონფერენცია "ინკლუზიური განათლება საქართველოში - მიღწევები, გამოწვევები და პერსპექტივები -2023" ჩატარდა 2023 წლის 29-30 ივნისს ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტში ერაზმუს+ პროგრამის მიერ დაფინანსებული პროექტის „ინოვაციები კურიკულუმში სოციალური ჩართულობის მხარდასაჭერად“. კონფერენციაში მონაწილეობა მიიღეს სხვადასხვა უნივერსიტეტის წარმომადგენლებმაItem სწავლების მულტისენსორული მიდგომა და მისი დანერგვის პრაქტიკა ქართულ საგანმანათლებლო სივრცეში(2023-06-29) აფთარაშვილი, ია; პაჭკორია, თათია; Aptarashvili, Ia; Pachkoria, Tatiaწარმოდგენილი კვლევა ეხება სწავლების მულტისენსორული მიდგომის შესწავლას ქართულ საგანმანათლებლო სივრცეში. კერძოდ, კვლევის მიზანია: ა) შეისწავლოს სასკოლო საზოგადოების წარმოდგენები, რწმენები და კოგნიტური სქემები სენსორული სასწავლო გეგმის მიზნობრიობასა და ეფექტიანობასთან დაკავშირებით, ასევე სენსორული სასწავლო გეგმის გამოყენების პრაქტიკა და გამოცდილება; ბ) წარმოაჩინოს მულტისენსორული სწავლებისა და მულტისენსორული სწავლის კონსტრუქტები სასკოლო საზოგადოებაში და აღწეროს მათი გამოყენების არეალი. კვლევის სამიზნე ჯგუფს წარმოადგენდნენ ორი საჯარო სკოლის ადმინისტრაციის წარმომადგენლები, საგნობრივი მასწავლებლები, აღმზრდელები და სპეციალისტები (სპეციალური მასწავლებელი, ასისტენტი, აღმზრდელი, ფსიქოლოგი, სოციალური თერაპევტი). კვლევის მიზნებიდან გამომდინარე შეირჩა სპეციალიზებული სკოლები, სადაც ირიცხებიან მხოლოდ სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მოსწავლეები. კვლევა დაიგეგემა და რეალიზდა თვისებრივი კვლევის დიზაინით. მონაცემების მოპოვება განხორციელდა ნახევრად სტრუქტურირებული ინტერვიუების, ფოკუს ჯგუფებისა და მეორად მონაცემთა ანალიზის საშუალებით. მონაცემთა დამუშავების საფუძველზე გამოიყო სამი საკვანძო მიმართულება: სენსრული სასწავლო გეგმის არსის გააზრება და დამოკიდებულება მის მიმართ სასკოლო საზოგადოების მხრიდან; სენსორული სასწავლო გეგმის დანერგვის პროცესი კლასის, მასწავლებლისა და მოსწავლის დონეზე; სენსორული ოთახის ათვისებისა და გამოყენების არეალი. კვლევის შედეგები ცხადყოფს, რომ საჭიროა ქართულ საგანმანათლბლო სივრცეში მულტისენსორული მიდგომის სიღრმისეული გააზრება და მისი დანერგვის ეფექტიანი მექანიზმების შემუშავება. კერძოდ, მთავარ გამოწვევად გამოიკვეთა მულტისენსორული მიდგომის მანიფესტური ხასიათი და იდეური და ტერმინოლოგიური აღრევა სხვა კონცეფციებთან. კვლევის შედეგები, გამოკვეთილი სამუშაო მიმართულებები და სარეკომენდაციო აქტივობები მნიშვნელოვან წვლილს შეიტანს მულტისენსორული სწავლების დანერგვის პროცესის გაუმჯობესებისა და მეთოდოლოგიური მხარდამჭერი ჩარჩოს შექმნის თვალსაზრისით.