Prospects of use of tourism potential in Georgia (on the example of Tbilisi)

Loading...
Thumbnail Image
Date
2018
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Ivane Javakhishvili Tbilisi State University Press
Abstract
Authors of the article associate employment of Tbilisi tourist potential to full extent with the most ancient districts, streets and temples, level of retailing in the capital city, number of cultural facilities in Tbilisi, health and recreation potential of Tbilisi Sea and Tbilisi Balneological Resort, close location of Mtskheta, ancient capital city of Georgia to Tbilisi. On the basis of analysis of the available materials the authors of the article express their opinion in relation to the promising types of tourism for Tbilisi. They regard that such types include: cultural tourism; shopping tourism; spa-tourism; gastronomic tourism and religious tourism. The authors emphasized the possibility of further development of business tourism as well. In the process of discussion and making conclusions they rely upon both, formal statistical materials and published articles dealing with tourism and findings of conducted marketing research.
Description
1. სასტუმროების და სასტუმროს ტიპის დაწესებულებების ძირითადი მაჩვენებლები http://www.geostat.ge/?action=page&p_id=2854&lang=geo 2. ყორღანაშვილი ლ. (2017). ტურიზმის როლი საქართველოს ეკონომიკაში. VI საერთაშორისო სამეცნიერო-პრაქტიკული კონფერენციის, - ტურიზმი: ეკონომიკა და ბიზნესი, - მოხსენებების კრებული, ბათუმი. https://www.researchgate.net/publication/317603387_THE_ROLE_OF_TOURISM_IN_THE_GEORGIAN_ECONOMY_turizmis_roli_sakartvelos_ekonomikashi 3. პაპავა ვ. (2018). საქართველოს ეკონომიკა „ტურისტულ ხაფანგში“ https://www.gfsis.org/ge/blog/view/854 4. ქართული სამზარეულო https://sputnik-georgia.com/people/20170406/235500722/merab-beradzis-qartuli-samzareulo.html 5. თოდუა ნ. (2012). საქართველოს ბაზარზე მომხმარებელთა ქცევის მარკეტინგული კვლევა, გამომცემლობა „უნივერსალი“. 6. მცხეთა http://museum.ge/?lang_id=GEOENG&sec_id=174 7. http://media.unwto.org/press-release/2016-01-25/shopping-tourism-key-destination-marketing 8. https://gnta.ge/ge/ 9. https://sputnik-georgia.com/economy/20160904/233141966/tbilisshi-mcvane-qalaqis-msheneblobas-ickeben.html 10. ბალნეოლოგიურიკურორტი "თბილისი-სპა" http://balneo.ge/index.php?do=static&page=history------- 11. თბილისშიჰაერისდაბინძურებისმაჩვენებელინორმას 300%-ითაჭარბებს https://imedinews.ge/ge/saqartvelo/40139/tbilisshi-haeris-dabindzurebis-machvenebeli-normas-300it-acharbebs 12. შიომღვიმე (VI ს) http://www.dzeglebi.ge/dzeglebi/sh/shio-mgvime.html 13. ზედაზნის მონასტერი http://novators.ge/dzeglebi.php?id=83 14. არმაზის ღვთისმშობლის ეკლესია http://www.dzeglebi.ge/dzeglebi/a/armazis_eklesia.html 15. მღებრიშვილი ბ.(2012). მარკეტინგის აქტუალური თეორიული და პრაქტიკული საკითხები, გამომცემლობა „უნივერსალი“. 16. სეთური მ. (2017). მარკეტინგის თავისებურებების განმსაზღვრელი პირობები მოგზაურობასა და ტურიზმში. ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის ეკონომიკისა და ბიზნესის ფაკულტეტი, II საერთაშორისო სამეცნიერო კონფერენციის,-გლობალიზაციის გამოწვევები ეკონომიკასა და ბიზნესში,-შრომების კრებული, ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის გამომცემლობა. 17. მღებრიშვილი ბ. (2015). ტურიზმის მარკეტინგის ფუნქციები. თსუ პაატა გუგუშვილის სახელობის ეკონომიკის ინსტიტუტი. სამეცნიერო შრომების კრებული VIII, პაატა გუგუშვილის სახელობის ეკონომიკის ინსტიტუტის გამომცემლობა. 18. თოდუა ნ. (2017). სოციალური მედია მარკეტინგის როლი ტურიზმში. VI საერთაშორისო სამეცნიერო-პრაქტიკული კონფერენციის, - ტურიზმი: ეკონომიკა და ბიზნესი, - მოხსენებების კრებული, ბათუმი. https://www.researchgate.net/publication/317728667_The_Role_of_Social_Media_Marketing_in_Tourism
Keywords
Tbilisi; tourism; use; outlook; tourism types
Citation
III International Scientific Conference: "Challenges of Globalization in Economics and Business", Tbilisi, 2018, pp. 276-280
Collections