Challenges of teaching and learning of academic writing course in the period of Covid-19 Pandemic (example of faculty of economics and business, TSU)

Loading...
Thumbnail Image
Date
2021
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Ivane Javakhishvili Tbilisi State University Press
Abstract
The paper presents the study of the academic writing course in the Master Program ,,Business Administration” - the results of teaching and research in the conditions of the Covid-19 pandemic. The study uses Case Study and active research strategies at the Faculty of Economics and Business, Tbilisi State University. Based on the results of the research, recommendations were developed to overcome the institutional and operational challenges in the teaching-learning process: The forced experiment, which passes on the creative skills of those involved in the learning process, requires conciliation, research, discussion, evaluation. The research will serve as an opportunity to improve the format of distance learning, because, in some cases, it is characterized by low costs and the possibility of effective communication, that are related to the model of share economy of learning space, Internet, computer equipment and etc. In order to increase efficiency, the issue of creating a sustainable environment is needed for distance learning.
Description
1. Altinay ,L.& Paraskevas, A.(2008). Planning Research in Hospitality and Tourism, Elsevier, Butterworth-Heinemann, Oxford, UK, pp. 261; 2. ევროკავშირის პროგრამით Erasmus+ დაფინანსებულ პროექტის Academic Integrity for Quality Teaching and Learning in Higher Education Institutions in Georgia (INTEGRITY) - მასალები. 2018; 3. ლეკაშვილი, ე. (2018) ეკონომიკური მეცნიერებების სწავლების გამოწვევები საქართველოს უნივერსიტეტებში, ეროვნული სამეცნიერო კონფერენცია ,,ეკონომიკური მეცნიერების კრიზისი და ახალი პარადიგმების ძიება’’ (ეძღვნება პირველი ქართული ეკონომიკური ჟურნალის გამოცემის 100 წლისთავს). დაიბეჭდა რეფერირებად და რეცენზირებად სამეცნიერო-პრაქტიკული ჟურნალში ,,გლობალიზაცია და ბიზნესი“, ევროპის უნივერსიტეტი, თბილისი 2018. 256 გვერდი; გვერდები 91-96; 4. Lekashvili, E. (2018). E – Governance and Economics Curricula Modernization Needs at Tbilisi State University, IV International Scientific and Practical Conference ,,Strategic Imperatives of Modern Managements (SIMM – 2018) and Round Table ,,Digital Economy: Threats, Opportunities and Education’s Calls”, Kiev National Economic University named after Vadym Hetman, Singulatoryu Kiev Chapter, Kiev, pp.219-222; 5. ქავთარაძე, თ., ქასრაშვილი, ნ., საღინაძე,ნ., პატარიძე, ს. და საბაური, თ. (2018). აკადემიური მუშაობის საფუძვლები: პრაქტიკული სახელმძღვანელო სტუდენტებისათვის, აკადემიური წერის ცენტრი, ერასმუს პლუსის ინსტიტუციური განვითარების პროექტი - „აკადემიური კეთილსინდისიერება ხარისხიანი სწავლისა და სწავლებისთვის ქართულ უმაღლეს საგანმანათლებლო დაწესებულებაში (INTEGRITY), ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტი, თბილისი. 225 გვერდი; 6. წულაძე, ლ. (2006) .აკადემიური წერა, თბილისი. 76 გვერდი; http://old.ucss.ge/geo/publication/publications_detail.php?ID=171(წვდომა განხორციელდა 20.11.2020); 7. გოჩიტაშვილი, ქ. და შაბაშვილი, გ. )2018). აკადემიური წერა დოქტორანტებისთვის. გამომცემლობა ,,მერიდიანი“. თბილისი. 194 გვერდი; 8. გოჩიტაშვილი, ქ. და შაბაშვილი, გ. (2012). ანალიტიკური წერა, თბილისი. http://www.nplg.gov.ge/civil/statiebi/wignebi/analitikuri%20werA/analitikur_i%20wera_Sinaarsi.htm (წვდომა განხორციელდა 20.11.2020). 9. პლაგიატის პრობლემა და მისი აღქმა საქართველოში. (2016). კვლევის ანგარიში. კვლევითი ჯგუფი. პროექტი განხორციელდა ფონდი ,,ღია საზოგადოება - საქართველოს“ მხარდაჭერით. თანადაფინანსებულია ევროკავშირის მიერ. 148 გვერდი.
Keywords
Academic Writing; Plagiarism; Distance learning
Citation
VI International Scientific Conference: "Challenges of Globalization in Economics and Business", Tbilisi, 2021, pp. 196-202
Collections